25 Haziran 2026, Perşembe
weather
33°
Ajans344 | Eğitim | MEB'den Okullarda Dijital Soğuk Zincir Dönemi Başlıyor

MEB'den Okullarda Dijital Soğuk Zincir Dönemi Başlıyor

Milli Eğitim Bakanlığı, 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında okul kantinleri ve yemekhanelerinde dijital soğuk zincir takip sistemi ile sürdürülebilir beslenme uygulamalarını hayata geçirec

Milli Eğitim Bakanlığı, 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında okul kantinleri ve yemekhanelerinde dijital soğuk zincir takip sistemi ile sürdürülebilir beslenme uygulamalarını hayata geçirec

KAYNAK: (HABER MERKEZİ)
MEB'den Okullarda Dijital Soğuk Zincir Dönemi Başlıyor

MEB İklim Değişikliği Eylem Planını Hayata Geçiriyor

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), küresel iklim değişikliği ve artan hava sıcaklıklarının eğitim ortamlarına etkisini azaltmak amacıyla hazırladığı 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında okullarda kapsamlı uygulamaları devreye alıyor. Plan ile öğrenci, öğretmen ve eğitim çalışanlarının sağlığının korunması, eğitim kurumlarının iklim değişikliğine karşı daha dirençli hale getirilmesi hedefleniyor.

Kantinlerde Dijital Soğuk Zincir Takibi Başlayacak

"Okulumda Sağlıklı Besleniyorum Programı" kapsamında okul kantinleri ve yemekhanelerinde gıda güvenliğini artıracak yeni bir sisteme geçilecek. Özellikle yaz aylarında yükselen sıcaklıkların oluşturabileceği riskleri en aza indirmek amacıyla dijital soğuk zincir takip sistemi kurulacak.

Bu sistem sayesinde soğuk muhafaza edilmesi gereken ürünlerin sıcaklık değerleri dijital olarak takip edilecek ve olası gıda güvenliği risklerinin önüne geçilmesi amaçlanacak.

Sürdürülebilir Menüler Uygulanacak

MEB, okul yemekhanelerinde karbon ayak izi düşük, yerel ve mevsiminde üretilen gıdaların öncelikli olduğu Sürdürülebilir Menü Yönetim Sistemi oluşturacak.

Bunun yanında tuzsuz diyet menü seçenekleri yaygınlaştırılacak. Böbrek hastalığı veya gıda alerjisi bulunan öğrencilerin beslenme ihtiyaçları da yeni uygulamalarda öncelikli olarak dikkate alınacak.

Filtrasyonlu Su Pınarları ve Kişisel Mataralar Yaygınlaşacak

Eylem planı kapsamında ambalajlı su tüketiminin azaltılması hedefleniyor. Bu doğrultuda okullarda yüksek filtrasyonlu içme suyu pınarları yaygınlaştırılacak.

Öğrencilerin çelik veya cam malzemeden üretilen kişisel mataraları kullanmaları teşvik edilerek hem sağlıklı su tüketimi artırılacak hem de plastik atıkların azaltılmasına katkı sağlanacak.

Okullarda Hava Kalitesi ve Isı Konforu Artırılacak

Yeni uygulamalar yalnızca beslenmeyle sınırlı kalmayacak. Okullarda doğal havalandırma sistemleri güçlendirilerek iç ortam hava kalitesinin artırılması sağlanacak.

10 bin metrekarenin üzerindeki eğitim kurumlarında hava kalitesi ölçüm ve uyarı sistemleri kurulacak. Ayrıca sınıflarda aşırı sıcak ve soğuğun etkisini azaltacak gölgelendirme ile bina düzenlemeleri gerçekleştirilecek.

Öğrenci, öğretmen ve velilere iklime uyum, gıda hijyeni ve erken uyarı sistemleri konusunda eğitimler verilmesi de plan kapsamında yer alıyor.

Sıfır Atık ve Yeşil Okul Uygulamaları Genişletilecek

MEB, çevresel sürdürülebilirliği güçlendirmek amacıyla okullarda "Sıfır Atık Uygulama Yönergesi" hazırlayacak.

Yağmur suyu hasadı, gri su kullanımı, kompost sistemleri ve agroekolojik uygulamalar okul bahçelerinde yaygınlaştırılacak. Su tasarrufu sağlayan teknolojilerin kullanımının desteklenmesiyle birlikte başarılı projelerin paylaşılacağı "Yeşil Okul İyi Örnekler Portalı" da oluşturulacak.

Bakanlık, söz konusu uygulamalarla hem öğrencilerin sağlıklı yaşam alışkanlıklarını güçlendirmeyi hem de eğitim kurumlarının iklim değişikliğine karşı daha sürdürülebilir bir yapıya kavuşmasını amaçlıyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız